öppning..

Förra måndagen öppnade jag mitt alldeles egna skomakeri.
Alltså, skomakeri ivarsdotter.
Det var väldigt många som kom in för att säga hej, vilket var mycket uppskattat av mig!
Det var även många som faktiskt ville lämna in skor, skojjigt!
Nu är verkligheten här och det känns superspännande att få prova hur det fungerar att arbeta i.
Jag tänker mig att det kommer ta flera år att "arbeta sig in" i verkstan.
 
Men här får ni en kvällsbild.
Jag är faktiskt mest effektiv på kvällskvisten och det är därför jag valt att ha öppet 12-16, för att därefter kunna arbeta i lugn och ro hur länge jag vill.
Till vänster har ni butiksdelen och till höger har ni min verkstad!
Och ni hittar mig i samma byggnad som badhuset.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Det kändes fantastiskt fint att få dra på sig förklädet igen!
Med detta på, känns det lite som att åka tebax till skogen, skolan och förr.
Fast med en stor twist såklart :)
 
 
 
 
Allt känns jättestort och roligt.
Jag har redan fått många kunder och mina hyllor är fulla!
Så idag har jag fått möblera om i makeriet.
Jag har otroligt svårt att uppskatta hur länge ett jobb tar att göra, 
sen har jag förmodligen inte den bästa strukturen i arbetet,
men det ska jag jobba stenhårt på.
Men Kirunabor, jag hoppas ni har lite tålamod med mitt tempo...
...och att det givetvis kan vara lång väntetid nu till en början.
 
 
Nu kör jag!!
 Ni alla är sååå välkomna, med eller utan skor! :)
 
 
 
 


Kommentarer
Peter / Bäckmans Skoservice Stockholm

Ser fint ut! Lycka till :)

Svar: Tack så mycket Peter! Så roligt att du lämnar en kommentar!
Malin

2014-08-13 @ 05:55:03
URL: http://backmansskoservice.se
Ewa

Din första kund: Att få skorna omklackade på en vecka är verkligen bra gjort,inte dåligt arbetat :)

Svar: Åhh, Ewa! Min riktiga första kund, så skojjigt att få hjälpa dig! För mig var det så skojjigt att du dessutom hängt med mig på bloggen. Det blev så personligt och bra! Ses!
Malin

2014-08-13 @ 14:43:11
Linnéa Englund

Så himla fint skomakeri Malin! Ser framemot att få titta förbi där en dag! All lycka och hejja på med ditt arbete! Jag blir som helt glad av detta initiativ. Många kramar!

Svar: Tack min forna kollega! Linnea Linnea, tänk vad tiden går.. jag önskar jättemycket att du har vägen förbi Kiruna snart. Då lovar jag att jag ska bjuda dig på kladdkaka ;) Stora kramar till dig!
Malin

2014-08-13 @ 22:49:47
Hanna Råman

Så stolt stora syster ! :)

Svar: naaw!! Fina syster stor! :) Kom hem snart.
Malin

2014-08-14 @ 09:22:06
Jessica

Nej va roligt att de kommit en ny skomakare hit. Kommer in med mina stövlar här någon dag. Behöver en ny klack på den ena. 😊

Svar: Ja, visst är det bra ;) Det verkar finnas ett stort behov av en skomakare, vilket glädjer mig. Välkommen med eller utan skor!
Malin

2014-08-19 @ 19:32:06
Nina Henriksson

Men vad fin lokal du fått till, längtar så efter att få lägga vantarna på nån passande lokal för mig, så mycke inspiration från din sida 😃 lycka till🌸 å jag tittar in snart med ett par klackar 😃

Svar: Hej Nina! Tack för dina ord och spännande att höra att du också ska starta någon verksamhet. Vad fint att du finner inspiration! Kika in när du vill!
Malin

2014-08-20 @ 09:58:31
Christina Gåsberg

Lycka till Malin! :) Så fint du har inrett butiksdelen. Och oj vilket vackert och välsytt förkläde du har gjort.

Svar: Tack så mycket Christina! Vad skojjigt att höra från dig! Du vet, förklädet har fått vara med länge nu.. det har fått slipa många klackar och sulor, limmat gapande dojjor och sytt dragkedjor. Hoppas du har det toppen!
Malin

2015-06-16 @ 11:29:03
URL: http://www.christinagbergdesign.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0