sulpress, stor hjälp och smyg..

Jag har ju hela tiden fasat över sulpressen och min kompressor..
Jag har faktiskt vart rädd för den,
..att den ska tippa och ha ihjäl mig..
..att den inte ska fungera..
..att den ska krossa bänken..
..att kompressorn ska explodera..
ja, ni hör!
Men!! jag har fått stor hjälp av Joel och Arvid!
Trots att dem har fullt upp med att gräva grund och lägga gräsmatta tog dem sig till makeriet och hjälpte mig.
Vilka duktiga och smarta grabbar..
Jag fixade skruvar, brickor, låsmuttrar, expander och lite järn,
sen gjorde dem så att sulpressen nu är på sin plats, 
och den kommer nog aldrig förlora sin plats, den är säkrad och står stadigt där och strålar!
Precis som Arvid och Joel också gör, strålar!
Tusen tack för all hjälp!
 
 
och när dem ändå var på plats fick dem även hjälpa mig att borra ett hål för en taklampa, borra fast min revolverpress och borra upp en hylla ovanför limbordet. Den blev rak och fin!
Joel var så sugen att testa sulpressen, men jag sa NEJ.. flera gånger sa jag nej.. Joel, Nej!
Han testade kompressorn och kopplade ihop den med sulpressen, ingenjörer..
Sen frågade han igen och fick samma svar.
Men däremot skulle han kanske få göra det på kvällen :)
 
På kvällen hade jag nämligen en liten smyg invigning av skomakeriet för mina vänner..
Vi drack en massa bubbel och åt smarriga snittar.
Kvällen blev minnesvärd och trevlig och jag fick superfina presenter och blommor!
 
 
 
 
 
 
 
Och jo, Joel testade sulpressen! :)
Den fungerar finfint!
Oj vad vi pressade sulor, alla ville prova.
 
Eftersom jag haft en liten smyg invigning så förstår ni nog att det börjar bli dags för öppning!
Jodå, på Måndag slår jag upp dörren för er Kiruna.
 
 
Ni hittar mig på badhuset,
till vänster om badets ingång.
Välkommen!
 
 
 
 
 


Kommentarer
Yvonne

Fantastiskt fint blir det! Kommer förbi om två veckor med ett par skor. Lycka till!

Svar: Tack snälla du! Och du är såå välkommen. Då hoppas jag att kunna hjälpa dig med dina skor!
Malin

2014-09-05 @ 23:20:05


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0