verkstad tar form..

Min verkstad kommer få ett alldeles eget rum,
vilket är suveränt eftersom jag kan stänga dörren om mig.
Då slipper ni kunder ta del av allt slipdamm, stök, organiserat kaos och alla mina verktyg.
Jag har nämligen ytterligare ett rum som blir en butiksdel/kundmottagning..
Den delen ska få bli extra fin och mysig tycker jag!
Jag vill att skomakeriet ska kännas välkomnande, lungt, mysigt, naturligt och personligt.
 
Som sagt,
Den tänkta Verkstan hade blivit rejält solblekt med sina gula fläckar efter tavlor, klocka mm..
Även taket hade en gul nyans..
Jag funderade på färgvalet.. först tänkte jag vitt,
men insåg snabbt att det vore oklokt eftersom jag kommer slipa, limma, putsa, fräsa och grisa..
Sen började jag fundera på en glad färg.. något lekfullt som ska ge energi..
men insåg igen att nä, då kommer jag bara sitta och skratta där inne och inte få något gjort!
Före:
 
 
 
Efter:
Så mitt beslut blev grå..
En färg som inte snor min uppmärksamhet alltför mycket,
en färg som är tacksam mot slipdamm, fräs, skit och krut osv..
Sen tipsade min vän Elin mig om att välja en hög glans, så den blir lätt att torka ren! Mycket bra!!
Så nu är min verkstad grå, glansig, varm och snäll.
Taket har blivit vitt igen!
Här kommer vi trivas, Hardo och jag!
 
 
Så flyttade vi in..
Vilket nog har vart en av dem värre dagarna i mitt liv..
Jag är såå tacksam över hjälpen, pappa får dagens guldstjärna ;)
Det var ett tungt jobb, jag var livrädd hela tiden att någon skulle skada sig,
eller att maskinen skulle falla i marken,
att den inte skulle gå in trots att vi mätt,
Vi var 3 starka karlar, 2 starka kvinnor och tillsammans gick allt kanon..
fast med lite twist, hjärthugg och motgångar såklart!
 
 
 
 
Det firade jag med en inflyttningsöl och pensel i högsta hugg!
Nu återstår min största utmaning någonsinn,
- Att möblera in mig i ett fungerande skomakeri där allt ska få ett fint flöde och system.
Jag tycker det är både läskigt och roligt.
Roligt för att jag får göra det helt efter mina önskemål, men just därför även läskigt..
Det hade vart så mycket lättare att ta över ett befintligt inarbetat skomakeri!
Sen är det även läskigt eftersom jag måste göra några stora investeringar..
 
- ventillation/utsug: superviktigt för mig och min hälsa. Men även för mina kunder och deras skor.
Det känns rätt tungt att lägga stora pengar på en lokal som jag hyr.. Men, det måste bli gjort!
- Sulpress: Så att arbetet blir mer effektivt och även detta är ett måste och ett dyrt måste!
- Läster: Jag vill kunna göra skor till er!
- En jädra massa verktyg..
- kassa
..jag kan fortsätta, men låter bli!
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0