Draperi på plats och midsommar..

Vi har firat midsommarafton i ett mycket kyligt Kiruna.
Men det var en trevlig afton trots snö dagen innan och en jäkligt kall dag.
Vi var 10 pers som intog lunch i Jukkasjärvi på värdshuset,
sen fortsatte givetvis ätandet på kvällen i form av grillning och dunjackor!
Det känns dock lite tråkigt att inte bära krans denna midsommar..
men det får jag se till att ta igen nästa år! Då kan jag ha två kransar tänker jag som kompensation.
Men vi är duktiga och glada i mat och det är det viktiga!
 
Igår kom Pernilla, Arvid och lilla Sigrid förbi i lokalen och hjälpte mig med att borra upp lite stänger.
Dem kom även med en charmig och smart gammal tandläkar möbel som jag kommer få bra användning för.
Jag säger bara,
- Möbler från förr, dem är rejäla! Och jag gillar dem! 
Det är inget som går sönder!
Tack snälla Ni för hjälpen och möbeln!
 
 
 
 
 
Personalutrymmet blev riktigt mysigt när draperiet kom på plats.
- Här kan man va!
Nu är köket nästan helt återställt igen, såå skönt!
Och vet ni, jag har kvar diskmaskinen, YESSSS!!
Den snälla och mycket snabba snickaren kastade bara om lite i ordningen och sågade lite och vips!
Sen tycker jag att han var otroligt snäll som dessutom städat efter sig, Kanonsnickare!!
 
 
Här är möbeln från Pernilla och Arvid, superfin!
Denna ska kanske få bli en klack och sul byrå..
eller en verktygslåda..
en tråd och sylåda..
eller en kassabänk..
Ja, vi får se vart den bestämmer sig att vara! 
Men jag gillar den supermycket, Tack!
 
 
Sen har min lilla mästare fått flytta in i min nya fiffiga lampa.
Han har den finaste platsen i butiksdelen, men det ska han ha den här fina mannen!
 
 
Sen fick jag dessa fina "korgar" i födelsedagspresent av Pernilla och Lisa, väldigt mycket jag!
Dem får givetvis också en plats i butiken :)
Just nu känns det som att allt fint jag har hemma, får flytta till lokalen, så hemmet förfaller för varje dag som går.
 
 
 
 
 
 Imorrn kommer jag ge all fokus till verkstan, eftersom jag får min sulpress!
Jag hoppas även att elen kan dras färdigt! 
Allt tar sån tid, jag känner stress och iver.. men jag kan inte öppna förrän allt är på plats!
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sanna

Tycker det ser ut som att det blev bättre ordning på skåparna och allt det där efter kylen byttes 😉

Svar: det blev det! nu behöver jag inte stå diska tryckt mot väggen :)
Malin

2014-07-03 @ 17:50:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0