det rullar sakta framåt..

Just precis,
det rullar sakta framåt, men jag gillar att allt blir riktigt och bra!
Min käre vapendragare Elin, har hjälpt mig att tapetsera, Tusen tack min kamrat!
Jag hade inte klarat det själv.. det hade nog blivit lite "hipp som happ" med mönstret innåt osv.
Men det är ingen mönstrad tapet, utan en glittrig tapet.
Nu kanske ni tycker jag är helt knäpp, glitter!?
den är diskret, mjuk, naturlig och helt fantastisk..
Jag tycker det är det närmsta man kan komma om man vill ha det där vackra snö-glittret,
Jag har alltid sagt att om jag någongång skulle gifta mig, vill jag ha klänningens tyg i snö,
-Nu har jag ju nästan det, fast som tapet dårå!
Nåväl, tack Elin! Det gick snabbt och smärtfritt, du kan det dära!
 
 
Nu måste jag hitta bra belysning för min snövägg. 
Imorrn kommer en elektriker och installerar el för min slipmaskin som vill ha 3 fas,
och el är inget jag rör, näväärr!!
- Men jag kanske kan passa på att få lite snabba tips av en expert :)
En gång lyfte jag brödrosten med fingrarna nedstuckna på varsinn sida (alltså där brödskivorna läggs i) och fastnade i en härlig elektrisk stöt.. smart va!? Jag var ungdom då, typ barn!
Det gör jag aldrig om.
 
Jag har även fått lite möbler på plats,
allt som kommer in i mitt makeri ska helst vara återbruk och ge rätt känsla.
Min köpmansdisk är på plats.
Jag är supernöjd! Ett riktigt klipp känner jag!
De andra möblerna är också tillsammans med disken, nämligen de fantastiska arkivskåpen.
Wow säger jag! Tusen tack för att jag fått tag i dessa skatter! Det värmer och jag är otroligt tacksam!
 
 
 
 
 
MEN, min kyl i mitt otroligt fina stora och nästan helt färdiga personal kök, var trasig..
så det beställdes en ny som givetvis inte passar eftersom dessa kylar inte tillverkas längre.
Så nu är inte mitt kök fint längre!
Eftersom redan kyl är beställd men inte passar på just den gamla platsen,
kommer dem kasta om hela ordningen på spis, kyl, lådor och diskmaskin!
Nåväl, det viktigaste är att jag får dit en fungerande kyl och diskmaskinen vill jag verkligen ha kvar!
Se så fint det var! :)
 
 
och se så fint det nu är.. 
 
Natti natti
 
 
 
 
 


Kommentarer
Britt

Oj, det var en superfin tapet!
Du kommer att få det jättefint och mysigt, nästan som hemma fast i en affär ;)

Svar: Ja, vad skojjigt att du gillar den! Åhh, tack! Jag hoppas det ska kännas som ett snällt skomakeri! Hoppas ni har det bra där i söder. Jag tycker ni kan komma upp när jag öppnar ;) kram!
Malin

2014-06-19 @ 23:42:03
Anonym

Gudhar letat som en tok efter glittrig tapet . Var är den köpt ?

Svar: Denna tapet har jag köpt på färgcity här i Kiruna. Den är fantastisk och finns även i andra nyanser.. minns ej namnet/märket tyvärr. Hoppas du hittar den!
Malin

2015-05-22 @ 14:30:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0