en liten uppdatering..

Hej!
Jag fick "iordning" min butiksdel för ett tag sen, nästan...
Jag fick även tag i en superbra arbetsbänk till verkstan. En stabil och rejäl ekmöbel med mycket tyngd,
precis vad jag var ute efter.
Men den var extremt osmidig att få in i skomakeriet...
Den var även osmidig att få upp på släpet, ner från släpet, in i lokalen, förbi min butiksdel
och slutligen, att få den över tröskeln in till sin planerade plats.
Pappa, storebror och jag kämpade på i stekande sol. Det var givetvis en av dem varmaste kvällarna Kiruna haft att erbjuda denna sommar, så vi gav upp så fort vi fick in dem i lokalen.
Tuuusen tack för hjälpen!
 
 
Eftersom jag har butiksdelen innan verkstan, var jag givetvis tvungen att möblera om hela den delen för att få in "klossarna" till nästa rum, svettigt!
Dagen efter körde vi lite girlpower och lyckades få in dem till verkstan över tröskeln, skruva fast benen och ställa dem på plats. Dem passade perfekt på millimetern.
- Tack Linnéa och Greta! Det gjorde vi bra!
 
Före:
 
Efter:
 
 
 
Nu återstår det jag fasar över nämligen att få sulpressen på plats... gaah!
Nu har den iallafall ett rejält bord att stå på, men frågan är bara hur jag får upp den dit?
och fungerar min kompressor?
 
 
 
 
 
 
Nu är det allt småfix kvar:
- kassa
- få upp min logga
- bokföring (!!!!)
- belysning
- lite olika borrjobb
- putsa fönster
- lite prismärkning
 
sen tror jag att jag börjar bli redo :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
vonne

Så otroligt kul att du gör detta! Jag har ett jobb, som jag behöver få hjälp med.

Svar: Så fint och roligt att höra! När jag öppnar är du hjärtligt välkommen så ska vi kika på vad du behöver hjälp med!
Malin

2014-07-16 @ 11:04:40
Mamma

Det blir ett superfint skomakeri, du har nu bra organisation o struktur på lokalen. Mycket svett har gett lön för mödan!
Snart öppningspremiär :)

Svar: Tack mamma! Ja, det är en massa saker som ska hitta sina platser och jo, mycket svett har runnit! men snart snart är jag i mål ;) Det känns otroligt på något vis och jag inser att jag kommit långt när man tittar bakåt.. kram till er!
Malin

2014-07-16 @ 11:53:01
ellen

Jag tycker att d e otroligt kul att en ung tjej börjat i denna branch och du är nog mycket efterlängtad i Kiruna. Lycka till :)

Svar: Så fint att höra Ellen, stort Tack för dina ord! Ja, jag hoppas också att det är som du säger :)
Malin

2014-07-17 @ 06:22:15
Miifi

Precis vad Kiruna behöver! Jag har gnällt i år om att vi inte har en skomakare! :)

Svar: Ja, det får vi verkligen hoppas! Snart behöver vi inte gnälla mer ;) Då är du välkommen!
Malin

2014-07-17 @ 12:30:24
URL: http://miifi.blogg.se
Teres

Fantastiska Du! Längtar tills du slår upp dörrarna

Svar: Åh, Tack snälla Teres! Ja, det längtar jag också till! :)
Malin

2014-07-18 @ 23:37:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0