himlen är oskyldigt blå..

Ja, nu var det ju ett tag sen jag uppdaterade här..
jag har ju hunnit med ett stycke påsk och givetvis förkylning när man är ledig..
så min påsk tillbringades mest under täcket med en massa nysande, kraxande och hostande..
men jag hann även med lite tjejjdejtande och filmvisningar :)
Min otroligt "pigga och påskiga" påskbild från stugan:
 
 
såå.. veckan här i skogen har vart ganska kort, spretig och ineffektiv..
På skolan har jag lagat pappas favvo sko.. börjat göra om ett par skor som jag fick av mamma.. sytt lite arbetspåsar till målar-eleverna.. sen fick vi alla sy varsinn del till en båt-ruff.. min del såg ut som ett gigantiskt pennskrin.. nästan så att jag själv skulle kunna ligga i den, och dra igen dragkedjan..
 
Fredag kl 06:45 var såhär vacker.. var tvungen att stanna upp en stund, jag och min vingliga hojj, trots att vi hade bråttom till skolan.. det var så kyligt, men ändå varmt.. blått och klart, men vitt och dimmigt..
ja.. en bild full av kontraster.. magiskt..
 
 
Och igår lös solen, och idag ännu mer.. den lös så mycket att jag kunde sitta i linne!! och så att pannan bränner nu på kvällskvisten.. det är lite sommar i luften.. och den är hjärtligt välkommen!!
 
 
 
Efter solen och spöken dykt fram, har jag täckt över mina fönster och då behövdes en ny lampa..
 
 
Jo, sen har mamma inspirerat mig till att börja virka..
Det är både roligt och avslappnande!! Bra kombo :)
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0