Jag får göra klacka-skor..

Förra veckan, efter allt klackande, fick jag frågan om jag ville göra ett par pumps..
- eh, JAAA!!!
- Jasså? Du vill alltså göra det?
- JAAA!!!
Så min snälla lärare slipade ner ett par läster, eftersom det inte finns i min lilla storlek..
Jag tror att jag har världens snällaste lärare :) eller jag vet att jag har det!
Så jag håller på att göra en provsko nu..
Först blev jag blev så ivrig att jag gjorde en i papper.. men det går ju inte riktigt.. 
 
 
Rita, räkna, fundera, mäta.. tänka om.. mäta ut ballpunkt.. lägga till sömsmån..klackhöjd..
 
 
Foder, hälkappa och självaste skalet..
 
 
Såhär ska det se ut!
Pinnade av en mästare
 
 
 
Tada!!
Provskon har fått sin form..
 
 
 
Så.. nu återstår den svåraste biten.. att bygga upp sula och klack..
Sen ska jag ju göra riktiga paret också :)
Men det här är svinroligt och svårt!!
 
 


Kommentarer
Zoila

Ojojoj gudars vad dom kommer bli fina! De ser ut som små dockskor i PÅs händer. Du är galet duktig. Ja, hur gör man klackarna? Anmäler mig till distanskurs här på bloggen. Kram!

Svar: Hej min vän!! skomakar-Zoila!!Gud så trevligt att du säger hej här ;)hihihi.. Ja, eller så är det Per-Å som har gigantiska händer kanske? :)Jag hoppas dem ska bli bra! Det känns bra i magen iallafall. Tack och Du är anmäld!Kramkram
Malin

2013-04-23 @ 23:41:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0