sommar och fynd..

idag har sommarn vart i byn, så vi har suttit ute och käkat lunch.. Härligt!!
Fy tusan vad solen gör mig glad.. och människorna kommer ut ur sina gömmor.. som björnarna, vilket kanske åxå är trevligt, men inte om man träffar på en mamma med ungar :)
Nu låter det som att jag har träffat på en björnfamilj, men det har jag ju såklart inte, utan det är bara lite funderingar om vad som skulle kunna vara möjligt..
 
 
idag har jag kunnat använda min gubbsandal.. utan att bli blöt om fossingarna..
 
 
Sen har det tillochmed kommit fram blommor, vilket jag inte vet om det är möjligt!?
Inte några maskrosor, utan fina lila stjärnor.. vad äre för ena rackare?
Min bild är lite missvisande.. för dem är verkligen starkt lila!! riktig fejk-lila!!
Är det så illa att Kiruna ligger extremt galet efter, så att jag tror att blommorna är hokusPokus?
Men det är min största upplevelse idag.. blommor såhär tidigt.. coolt!
Kanske är detta normalt "blom-beteende" söder om polcirkeln?
 
 
Eftersom det är fredag, har jag vart in i storstan..
Mitt fredagsnöje:
- köpa snus och karra (ibland en vinflarra, men inte idag)
- gå på röda korset, prata med tanterna, dricka en kopp kaffe och fynda!
Så idag fyndade jag för stora 50 kronor.. 
 
         # en krage -prästkrage                # en klänning/kofta              # ett par helt nya mockasiner,
                                                                                                 ..som jag länge sökt efter
                                               
 
 
På skolan har jag pinnat min blivande klackasko, ja, provsko nr 2..
så om jag går till skolan imorrn, kan jag  prova den :)
Sen har jag tagit itu med en annan Malins skor.. som har fått en ny form, samt en ganska svår lagning som blev mycket lyckad.. sen ska jag även göra nya, något stabilare sulor.. fast det vet hon inte, men hon har gett fria händer..
 
TREVLIG HELG!!

              
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0