Broderi..

På skolan är det mest skoreparationer.. så därför känner jag inte att jag har så mycket att visa här..
det känns som att det inte är så skojjigt att se..
Det är inte lätt att laga skor alla gånger måste jag säga, det finns så mycket att tänka på..
- inget får kännas eller skava och det ska bli ett snyggt och hållbart resultat!
Tyvärr har vi alldeles för mycket fusk och syntet i våra skor idag, vilket jag börjar ha lite svårt för..
syntet andas inte, håller inte formen, det är svårt att arbeta med, luktar äckligt och är helt enkelt svårare att få ett snyggt resultat på!
Jag älskar att arbeta med äkta material, eftersom det är lättare och roligare att arbeta med. Det lever, andas och blir sååå mycket bättre! (just det, snart börjar det fina programmet, kul! något att se framemot)
 
Min klasskamrat Åsa har slutat, vilket är supertråkigt eftersom vi kom bra överens! så nu står hennes plats alldeles tom :(
 
 
 
 Jag har gjort lite armband i perioder..
Eftersom det tar tid att brodera, har jag gjort lite åt gången, men nu är 2 färdiga :)
Ett ligger fortfarande och väntar på att bli färdig.. och den passar nog perfekt till jul!
Men jag får verkligen perioder med pysslandet.. och jag saknar en pysselkompis,
- så käre övre makter, jag önskar mig innerligt en sådan! Kanske nästa klasskompis som börjar kan bli en sådan? Gärna granne med mig åxå! som gillar att kolla film och äta chips.. det går åxå bra om denne är sjukt rolig och störd.. lira gitarr är ett plus.. en person som drar med mig på äventyr, motion och spex!
 
          
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mamma

Så fina armband du syr, kul att de blir klar till jul ;)
Jag hoppas oxå att du får en ny tjejkompis till skolan. Det är alltid mysigare att pyssla tillsammans än ensam, mamma saknar sin virkkompis, du ;)
Kram

Svar: tack mami!!
Sen när jag flyttar hem igen, då ska vi styra ihop pysselkvällar.. alla som vill får vara med tycker jag!!
så bakar vi och hetsäter på samma gång!!
Kramkram
Malin

2013-08-27 @ 18:29:13
Mamma

Jag tycker det var en rolig id'e! Jag längtar redan.
Pok mamma

2013-08-28 @ 07:03:04
Lisette Modig

Oj så fina! Det är så roligt när du bloggar, jag blir så glad av att få läsa om och få se din otroliga kreativitet, du är så duktig!!
Kram

Svar: Åhh, fina du! Vad glad jag blir! TackaarrR!! ;) Jag måste få tala om att ditt bloggande behöver skärpas!!
Stor kram till dig vännen!!
Malin

2013-08-28 @ 23:23:01
URL: http://www.lissanmodig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0