rep objekt..

Jag har gjort ett ganska tungt projekt som är värt att visa, eftersom jag blev så nöjd med resultatet!
Detta par herrskor var döda, helt döda, ja, stendöda!
Jag blev lite rädd när jag såg dem.
Detta blev ett större projekt eftersom det var så mycket som skulle fixas..
Och, jag gav en massa kärlek till dem.. 
 
Sulorna var nedslitna, klackarna likaså.. sulkanten var brusten och plastranden som binder ihop skon, var alldeles söndertorkad och äcklig.. hela skon var obrukbar.. färgen avskavd och kantbanden hade lossnat..
 
 
 
Här sys en ny läderrand som binder ihop allt.. innan var den gjord av äcklig plast..
 
 
 
Sedan byggde jag upp sulan och klacken..
här ser man verkligen hur många lager det finns under en bra sko!
Jag tycker det är fint när man ser dem olika lagren..
man ser historian i dojjan.. vart dem har blivit trötta och fula..
det är lite som med sten och trä..
 
Slutligen, TADA!! nästan som nya igen!!
 
 
Detta är en lagning som skulle kosta lite pengar :) Kanske även avrådas! ;)
Mitt tips är att lämna in skor, innan dem ser ut som dessa såg ut..
Men som sagt, jag älskar att man kan rädda dem igen!
- Något gammalt och slitet får kärlek och blir som nytt! 
 
 


Kommentarer
Mamma

Oj, de gamla godingarna fick mycket kärlek o omsorg av dig. Nu mår de bra o glädjer sin ägare många år igen. Fint o varsamt renoverade ;)
Bra Malin, det var proffsigt

2013-08-30 @ 00:11:42
Teres

Djupt imponerad!! :-)

2013-10-23 @ 19:15:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0