lagning..

Jag har lagat ett par herrskor, som gått sönder rejält och faktiskt väldigt märkligt..
Jag skulle vilja kalla det för - En reklamation :)
hela sulan gick att smula bort och den hade släppt helt och hållet..
 
Först har man gjort hela skon, som är av skinn och har fina sömmar,
sedan har något "smartskaft" formgjutit en massa runtom den (av något skitmaterial) som sedan efter några gångers användning ska överraska genom att släppa helt och smulas sönder.. 
nästan som när en sås skär sig!?! 
Sedan har man lagt på en "skrytrand" på själva skinnet, spännande lösning.. (plastranden som går runtom hela skon, som hänger jävligt löst kan man säga i detta fall) 
 
någon gelänk fanns heller inte i skon (den som håller upp hela hålfoten)..
så en fin sko, kombinerat med dålig kvalité och kanske snabb produktion blev mitt uppdrag.
 
 
..det här är inte ok, blir upprörd jag!
 
 
Bort med rubbet
 
åsså på med en ny "Riktigt skrytrand" som åtminstone går in mellan bindsulan och slitsulan med sina uppkäftiga huggtänder :E
 
 
Tyvärr blir det en liten kant längstmed hela sulan, eftersom tillverkarn måste gjort sulan på så sätt att man "doppar ner" hela dojjan i ett bad med massa, vilket leder till höga fula kanter/märken runtom själva botten..
så höga kanter, som inte jag kan täcka.. bara i själva tådelen!
Men jag kan garantera att ingen kommer till att se detta, eftersom det blir en skugga just precis där ;)
 
 
Klacken valde jag att göra på detta viset, en liten kil, eftersom skon saknar gelänk.. ja, "skelett" som jag tycker man kan säga :)
Sulan är av ett material som fungerar bra även vid halkigt underlag, så dessa kan användas efter några öl påväg hem under vinterhalvåret!
 
 
 
som jag alltid gör, testar hur det känns..
Jag hoppas dem ska hålla och att dem ska kännas behagliga!
 
 


Kommentarer
Mamma

Så kul att följa lagningen av dessa skor, kändes att de blev mycket rejälare nu än vad de var nyinköpt.
Imponerad av dina kundskaper min goa dotter. Kram mamma

Svar: ja, det blev jättestor skillnad! Roligt när man känner hur mkt bättre dem blir efter lite fix och en jäkla massa trix ;) Kramar till dig mamma!
Malin

2013-12-13 @ 13:39:24
Zola

Är det måhända ett par Ecco? De brukar ofta bli sådär smuliga. Det kommer in många och jag brukar säga till kunderna att släppa taget och låta dojjorna vandra vidare till skohimlen.. Tycker du jag ska tänka om Malin? Gick det lätt att sula om? Ser himlens fint ut!

2013-12-18 @ 21:27:55


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0