stress..

Återigen har jag vart riktigt kass på att uppdatera här.. det är ju lite synd, eftersom jag har gjort en hel del..
just nu känner jag att tiden inte räcker till för mig, det stör mig, jag hatar det..
det här med att fånga dagen är väl bra, men hur tusan ska man göra det, om tiden inte räcker till?
- mamma? hur gör man?
Jag känner en enorm stress som växer och växer..
Nu har jag bara 19 (!!!!) dagar kvar av min utbildning..  hoff!!
På dessa 19 dagar har jag skobeställningar, lagningar, slutprov, randsydda skor som jag måste hinna färdigt med.. (som extrem perfektionist, är det en stor utmaning)
Sen vill jag ju hinna umgås, skratta, sjunga, dansa, lära mig spela gitarr, basta, pyssla, lägga pärlplattor, simma, göra batik av alla vita plagg jag äger, exprimentera med olika material, babbla i telefonen, vara ute och fotografera, göra en redig skogsryggsäck till en superfin stol/mes, beställa läster, sy en massa annat, göra egna skor, julpyssla, planera min framtid och bara ligga i sängen och lyssna på jävligt bra musik och känna lugn!
Nåväl, göra listor underlättar ju lite, jag älskar att stryka över mina avklarade projekt.. gärna med en svart rejäl spritpenna som gnisslar sådär äckligt när man drar strecket.. det är lycka just nu!
 
 
 
Joråsåatteh..
Jag ska visa ett stycke klackasko som behövde lite hjälp för några månader sen :)
oftast går vi tyvärr alldeles för länge med våra skor innan vi lämnar in dem för reparation..
klackar är oftast söndertrampade och stiftet är det enda som vi "hackar runt på"..
Ett hett tips är åxå att inte köra bil med skinnklädda klackar, det nöter som tusan
 
Före:
 
 
 
 
 
Åsså efter:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Zoila

Skolan får skynda på att ta slut tycker jag. Så du kommer hit nån gång Malin! :) Superfint jobb du gjort med klackarna. Tyvärr allt för få som vill kosta på så mycket arbete till sina skor.

Svar: jadu, bara 11 dagar kvar nu :/ Jag tror du minns känslan..
Snart kommer jag ner till dig, ska bli spännande och lärorikt! Tack och bock! Ja, det är ju en större lagning, men ack så fint det blir!!Kram på dig, ses snart!!
Malin

2013-12-07 @ 12:46:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0