fortsättning..

Idag har jag påbörjat sömnaden av pjukksen..
Jäklars vad nervigt med nålen.. här får inte göras fel.. då blire hål i lädret..
Här har jag gjort kanterna till skaften.. jag valde att göra raka rena kanter, istället för dem traditionella..
 
Här är självaste skon, som sedan ska pinnas/spikas på en läst för att få rätt form, samt sulor
 
 3 olika delar 
 
som ska sys ihop på detta viset, vilktet jag inte kan göra efterom jag råkade välja en tråd som det inte finns mer av.. så nu måste jag vänta på ny tråd (om det finns) eller välja en annan färg, vilket jag inte vill.. 
Men skojjigt är det..
 
idag har vi åkt skidor, ätit tacos och hostat.. 


Kommentarer
Lisette Modig

Oj oj oj, vad häftigt att bara få se hur en sko växer fram! Du är så duktig Malin!

Svar: Visst är det coolt! Man kan som inte förstå att det blir skor av dem små bitarna :) men det är trixigt och svårt, men jag hoppas nästa par går lättare att göra.. Annars är det något som är galet :)
Malin

2013-02-27 @ 20:49:08
URL: http://www.lissanmodig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0