sommar..

 
Herregudars vad jag längtar efter sommaren..
Denna längtan kom bara sådär rakt i ansiktet, utan förvarning, och gjorde en ordentlig markering i min själ..
Så nu har jag börjat drömma, minnas och fundera.. Jag funderar om jag redan nu ska plocka bort mina vinterkläder och mössor.. Kanske börja gå utan skor..  måla tånaglarna i en sjuhelvetes massa olika färger.. börja raka benen.. och använda diadem eller hatt..
Jag längtar efter när det hettar om kinderna.. ååh, att få plocka en massa blommor.. lekar i alla former.. hetsäta grillat kött och färska jordgubbar.. träffa häftiga djur.. käka glass i stora lass.. bada med rädslan för hajarna.. 
Denna sommar vill jag göra ett besök till Italien och åka runt till en massa olika platser.. köpa fina skor.. dricka vin och äta god mat.. ligga på någon härlig strand och bli sådär bränd om rumpan att det är ett helvete när man ska gå på toa.. se en massa nya ställen.. fota hoppbilder.. skratta och leka.. köpa en souvenir.. lära mig någon klämmig fras.. få nya intryck, inspiration och upplevelser.. och hitta tjusigt kråk-guld
Här kommer lite härliga minnen..
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Elloka

Åh vilka fina sommarbilder Malin! Gillar den på dig och kamelen skarpt :) Hoppas vi ses snart!

Svar: Tack Elloka ;) Jadu, kamelen var lite kaxig, labil och lät konstigt.. Jag hade respekt för den lille rackarn! Men han är rätt söt där i ansiktet.. Hoppas allt är bra med dig, kram!
Malin

2013-02-21 @ 21:13:49
Mamma

Jag längtar också till sommaren, fast då kommer otäcka mygg o farliga fästingar och ormar kan man också stöta på. Fast om man inte tänker på det så är sommaren så otroligt underbar. Presic som du beskriver. Jag tittar på den fina bilder där du badar, zoomade in den o vad är det bakom dig ???!!!
Njut nu av februaris kalla kvällar, dropp från tak är inte långt borta o sedan får vi sitta ute i vårsolen o njuta.
Puss på dig mitt hjärta :)

Svar: hahaha.. säg inte sådär.. kollar man riktigt noga, så kan man fantisera ihop en kötthaj.. det fanns nämligen hajar i det dära vattnet :) Jadu, våren är ju fin, men jag vill helst ha sommar direkt!


Malin

2013-02-21 @ 22:20:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0