Söndag..

Hej hopp!!
Nu är helgen över, igen.. men denna helg har vart ganska lång för en gångs skull.. Jag tycker annars att dem brukar gå såå förfärligt snabbt.. Egentligen består mina veckor av måndag, tisdag, fredag och lördag.. så ser dem ut.. dem andra dagarna förvinner bara.. jag vet inte vart dem tar vägen? poff säger en vecka!
Nåväl, att helgen varit så lång, beror på att jag inte gjort mycket..
Det har blivit skidåkning (som gav ett skavsår UNDER foten, inte riktigt okej där)..
Sen har jag kollat säsong 1 av Sons of anarchy (Har gjort det förr, men sovit igenom hälften).. Swefilmer är toppen!! Där finns typ allt att titta på, kolla!!
Så har jag självklart pysslat lite.. städat lite.. ätit sådant som man inte bör äta.. och snusat mycket..
 
Idag, Söndag har jag vart till Happis igen.. Jag behövde nämligen en spegel.. ytligt, ja! Men det blir som lite mer inspirerande ibland.. Den kan man dansa framför, prata med och se spöken bakom sig i..
Nä, jag tänker prova sy lite kläder här framöver och känner att en spegel är ett måste då!
Jo, jag har ju inte visat vad jag pysslat med på skolan denna vecka, för jag trott att min kamera är hemma i Kiruna, men när jag var tvungen att köpa en ny jacka (min är för varm nu).. så packade vi ner min gamla i påsen, och vips.. den har legat i min inneficka hela tiden.. slarvigt Malin, slarvigt.. 
 
 
Jag känner att jag gjorde bra inköp i Happis.. ena riktiga klipp från Hemtex (dumt att jag inte stöder Kirunas Hemtex, jag vet.. men nu råkar jag bo här borta) 49 spänn för gardiner, 49 kronor för 3 meter tyg och 79 riksdaler för en mycket tjusig kudde (som jag redan har, men behöver en till).. Tillochmed kassörskan tyckte jag gjorde ena bra klipp, men hon säger kanske så till alla som handlar.. bra inställning av henne, hon fick mig att känna att jag hade fyndat, det är bra!!
Åsså hittade jag lite metrar från ikea, skojjigt med tyg nu när man är i skobranschen :) ööhh?
 
 
 
På bussen hem träffade jag min klasskamrat som äntligen är tillbaka!! Det känns mycket bra!!
Så nu vill jag att tiden går långsamt ett tag här framöver.. inte sådär "poffigt"
Klart Slut, Varulvs Tjut..


Kommentarer
Lisette Modig

Jaa, nu vill jag se mer av dina alster.
Jag köpte jeansen från H&M som jag så länge funderat på, det är nästan samma mönster som metertyget från Ikea, snyggt!

Hon lurade dig inte, känner man att man gjort fynd så betyder det att man har- gjort ett fynd!
Det är en underbar känsla som slår (nästan) alla andra känslor.
Saknar dig här i Kiruna, vi har fått sommar här så idag har jag varit och köpt jord och frön så nu ska jag börja så.. Nästa gång du kommer hem kan vi äta lite örter.
Oj, nu blev det en lång komentar, har så mkt att säga bara! hehe
Puss och kraam

Svar: Åhh.. jag kan tänka mig att dem jeansen är supersnygga på dig!! Din rumpa är ju en såndär rackare som bär upp allt!! ;) Bra köp Lisette, bra.. Vi gillar det här med bra köp!! Fynd!! livsglädje!! en fin glimt!! osv.. Jag saknar dig åxå!! Men jag kommer ju hem till helgen och då kan vi inte kan äta dina örter, men kanske en fika/loppis runda? Härligt med en sån här redig kommentar, det gillar jag!! :)KramKram!!
Malin

2013-02-25 @ 00:29:34
URL: http://www.lissanmodig.blogg.se
Pillan

Jag saknar bistro onsdagar!!!!!!!!!!

Svar: åååh.. det gör jag åxå kära du!! :)
Hoppas du och magen mår tipptopp!! Och att er helg med skidåkning blir härlig och solig! KramKram
Malin

2013-02-25 @ 17:54:38
Mamma

Ditt förkläde var så fint, har aldrig sett ett exklusivare än ditt tenntrådsprydda förkläde! Snyggt hantverk Malin!
Du har hittat så snygga gardinlängder, jag tror jag ska kolla Hemtex o fynda likadana. Åt du på IKEA,, gnäggbullar?
Snart är det sportlov, gud va jag ska sporta, eller heter det shopra?!?
Jag längtar att få se fina första sydda skor.
Kram från mamma

Svar: Tack snälla mor :) Ja, dem gardinerna är super charmiga.. lite tweed/engelsk aktiga.. 49kr, fynda du åxå sånna! inga gnäggisar blev det, men däremot en fin fettig hampis från Max, gott som bara den!! Vad roligt för alla dem som har sportlov.. jag tycker det skulle vara jag, som faktiskt pluggar, som borde få lite lov, men icket!! Jag är inte bitter, nädå.. Kramkram
Malin

2013-02-25 @ 23:11:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0