burken..

 
 
 
 
Nu har jag gjort ytterligare en obligatorisk uppgift som var rätt rolig att göra..
Handsömnad i form av en "burk"..
Denna var lite klurig.. jag var tvungen att skära till alla kanter i rätt vinkel, så dem sen skulle passa att sy ihop :)
Återigen, jag gillar verkligen att sy för hand..
jag har bättre kontroll på varje stygn..
det är en fin känsla att dra åt trådarna så lädret drar sig mot varandra..
och i fingrarna, ja, i dem gör det väldigt ont..
 
 
                         
 
Först när jag fick uppgiften att göra en "rund ask", så tänkte jag..
och så tänkte jag.. jag behöver verkligen ingen rund ask!
Men, då kom jag på den kloka idén att göra mig en liten snus-ask.. En snygg, bra, saftig, salt och smarrig ask..
sen kom jag på att, om jag gör en sådan kanske jag uppmuntrar mig själv till att snusa ännu mer än vad jag redan gör.. eftersom det är mycket roligare att öppna och stänga en läder dosa!? 
Sen kanske snusarna hade blivit lädriga i smaken, vilket hade kunnat bli en stor hit!!
Ingen bra idé.. Det räcker så som jag har det!
Så därför fick det bli en större variant, som kan fyllas med annat "bra att ha"
 
  


Kommentarer
Mamma

Den burken var fin, den får inte förstöras med snus :(
Jag har en fingerborg i metall, bra för pigans små fingrar. Kan skicka den till dig.
Pok mamma

Svar: Tack tack! :)
Och nä mamma, denna ska inte fyllas med snus.. det lovar jag.. fingerborg..nja, jag gillar att känna kontakt med nålen :) men tack för omtanken! ska fundera på saken tills nästa gång..PoK
Malin

2013-01-31 @ 17:27:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0