hål i skinnet..

 Som sagt.. att sy i skinn är inget jag provat förr.. och det är lite trixigt..
(jag tänkte att det skulle vara ungefär som att sy i tyg, men icket då!!)
Man kan inte nåla så det ligger på plats, då blir det hål i skinnet..
syr man fel och sprättar, blir det hål i skinnet..
 syr man helt galet, är det omöjligt att rädda, utan att få en massa hål i skinnet..
Så det jag hittills har lärt mig är att man måste göra rätt från början :)
 
På skolan måste vi sy vissa grejjor, innan kursen är över. bl.a denna "pyttepyttelilla ryggsäck"
Detta är den första uppgiften jag fick i mina händer.. och Nä, jag kommer aldrig att använda denna väska, men den var lärorik att göra.. liten och pillrig :) 
 
 
 
Sedan var det dags för kaffepåsar..
 
 

åsså Handsömnad. Det jag fick göra var ett bälte. Handsömnad är roligt.. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mamma

Men gud så fina saker du har gjort!!!! Mamma är imponerad av de underbara lädervarorna. Vilket hantverk, jag gillar allihopa. Längtar att komma o hälsa på dig. Kram ;)

Svar: Vad kul, Tack!! :) Ja, när ni kommer kanske du kan få prova sy något..
Malin

2013-01-13 @ 22:32:23
Angelica

Aa. Minns det där m att inte kunna nåla o skinnet drar iväg. Zzz. Måste visa mina vantar o mössa jag sydde i fårskinn nästa gång vi ses! :)

Svar: haha.. just precis! Det är som aningen irriterande i början ;) Och ja, jag vill jättegärna se vad du pysslat ihop! Ta hand om dig och dina pojkar!
Malin

2013-12-11 @ 22:24:44
URL: http://angelican.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0