Reppu..

Idag är min "riktiga" ryggsäck färdig!!
Vi hade en god start, men sen vart vi lite oense på vägen och då slängde jag den åt helvete.. men nu har vi återigen hittat tillbaka till varandra :) Gud så djupt va?!! Men jag är glad att den är färdig!!
Det firade jag genom att lämna min Lkab-ryggsäck på skolan, och denna nya lirare fick följa med mig hem på ryggen, med endast en laddare i.. Rymligt!!
Min klasskompis tycker att jag ser ut som ett "barn" med Lkab-ryggsäcken,
(jag får åka billigare buss ibland och hon tror det beror på ryggan) så nu kanske jag blir lite mer mogen..
 
Ryggsäck heter nämligen reppu på finska och jag vill verkligen lära mig det språket, vilket jag ska försöka under min tid här.. Jag har fina förutsättningar eftersom jag har finska klasskompisar..
Mina stövlar här brevid är nyrenoverade/räddade.. dem fyndade jag från Thornéus för 300 kr för några år sedan!!
 
 
 
 
 Idag har jag vart galet trött.. så trött att jag hällde yoghurt i kaffet, även om jag hade yoghurt i käften och talriken precis brevid.. och jag visste innerst inne att det INTE var ett mjölkpaket..
Min klasskompis utbrast -ey, vad hålleru påmee!!?
inte ens då kunde jag riktigt koppla.. nåväl, ibland ska man ha sånna dagar åxå..
imorrn hoppas jag på en pigg dag!!
Nu ska jag ge min kropp socker, utan att den ens har frågat efter det.. Flädersaft, den bästa!!
Klart slut, varulvs tjut!


Kommentarer
Lisette Modig

Men herregud va fin! du är vansinnigt duktig Mallan, vilken himla tur att du valde skolan, jag blir så glad när jag ser dina alster! :)
Kram

Svar: Tack snälla Lisette!! :) vad glad jag blir!! ja, det är ju roligt när det tillslut blir något av det man inte trodde var möjligt. Stor kram till dig!!
Malin

2013-01-21 @ 20:40:21
URL: http://www.lissanmodig.blogg.se
Mamma

Den ryggsäcken var superfin, mycket finare än de som man kan köpa ;) sitter nu o väntar på att flyga hem efter 2 kursdagar avklarade i Uppsala.
Hann dessutom med lite shopping, gissa vad? Skor såklart - sådan mor sådan dotter, vi gillar lika. Kram mamma

Svar: Ojojoj.. tacktack!!
Jag vill se dina skor!!
Kom till stugan i helgen och visa!! Kram
Malin

2013-01-23 @ 20:10:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0