Bada, pinna, fynda och få..

    Hejhej!
Nu är det Fredag igen.. ja, återigen, vart tar dagarna vägen!?
Idag har jag iallafall pinnat mina egna dojjor.. otroligt svårt att få dem lika, men jätteskojj!!
Man får ta i rätt mycket, skinnet får gärna låta lite när man drar det över lästen :) Typ sådär att man tror att dem ska gå sönder..
Man startar det hela med ett litet snabb-bad..
Och detta är den enda gången en sko faktiskt får bada.. Känns lite olustigt att smacka ner ett par äkta läderskor i en balja med vatten.. 
 
 
Efter badet trär man dem på en läst, vilket är det roliga och svåra.. Här är mina nästan färdigt pinnade skor..
 
 
Tada!
 
 
Nästa vecka får jag nog gå runt med mina handgjorda näbbskor :)
Bara att bygga upp sulor, klackar, slipa, fräsa, få till alla kanter och göra ett knytband! Bara och bara..
Som sagt.. det är väldigt många steg/moment jag inte nämner i denna tillverkning, men en sak, detta är gjort med en jädra massa kärlek!!
 
Jag har också vart in till storstan.. 
Där har jag köpt lite karra och snus så jag överlever helgen..
Jag fyndade en kavaj och en kofta för totalt 30 spänn!!
 
 
 
När vi kom hem fanns ett paket i brevlådan, men med en avsändare jag inte känner till..
Då började jag och Zoila skena iväg med våra funderingar.. 
- Var det kanske ett mordvapen?
- Eller någon som ville vara snäll?
Supersöta läster var innehållet, Tack mamma!! :)
 
 
 
Trevlig helg!!
 
   
 
 
 
    


Kommentarer
Lisette Modig

Men herregud, dom är ju snart klara!! Så fint, du är så duktig!
Kram på dig, snart ses vi, bara en vecka kvar och då blir det ett sjuhelsikkes pareeey! ;)

Svar: Ja, snart är dem färdiga!! :)Ojoj, det kommer bli en superskojjig afton!!
Massa Kramar till dig Lisette!!
Malin

2013-03-15 @ 23:25:31
URL: http://www.lissanmodig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0