En sån dag..

Idag har jag haft en annorlunda dag..
På skolan har vi fått lära oss lite om mönsterkonstruktion med en gammal lärarinna.. (ifall vi ska sy lite kläder)
Jag kände verkligen hur mitt frågetecken syntes ovanför mitt huvud..
Det var mycket mäta, dra linjer till en massa obefintliga punkter, skratta, skapa fler punkter, dra streck, missförstånd, tänka högt, sudda och tänka om..
Men jag kan meddela att det inte bara var ovanför mitt huvud som det fanns frågetecken :)
 
Efter skolan åkte jag in till storstan för att handla lite mat..
Och jag var snabbt färdig, så jag satte mig i god tid för att vänta på bussen..
Jag väntade ganska länge, så jag hann bli lite rastlös..
 
 
Nåväl.. Jag väntade och väntade..
sen kom min klasskompis cyklandes på sin fina hojj.. och vi konstaterade att min buss var 20 minuter för sen!?!
Då ringde jag till bussinfon för att klaga.. men fick mothugget att det var vägarbete på just denna hållplats, och att bussen minsann hade tagit en annan väg, vilket det även fanns information angående
- precis snett bakom och ovanför min skalle!!
smart Malin, smart!!
Såå.. inga fler bussar hem..Mamma mia!!
Dryga 2 mil hem.. ingen mössa.. inga promenix skor.. och tung matpåse..
 
Det slutade med att min andra klasskompis fick komma och hämta mig från storstaden..
Men det blev lyckat, eftersom vi hade en trevlig öl och kaffestund på hotellet..
Tack fina klasskamrater!! 
Jag känner mig trygg med er :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0