"Laddat" batterierna..

Jag har vart hemma i Kiruna några extra dagar..
Jag har fört hem en väldigt stor skatt, som skulle ha en massa plats..
Sen har jag flyttat, flyttat och flyttat.. Och det mesta blev slutligen ihop-pusslat, fast på lite olika ställen..
men det får gå lika bra det..
 
Såå.. jag har laddat mina batterier nu..
 
Vi har fikat en massa gott..
Cyklat en hel del..
Känt sorg och vemod..
Ätit smarrigt kött och druckit vin..
Min kompis har köpt hus, som var jättemysigt..
Jag har gått och blivit mammas lilla flicka igen.. (men det har jag ju alltid vart)
Vi har haft grillpremiär (givetvis den dagen då det snöade) men det var inget problem!
Vi har läst gamla dagböcker och fnittrat..
Vi har dansat och lekt..
Min kompis har fått en bejbis.. (!!!!!)
Jag har fått en skatt..
Vi har legat i soffan, ätit chips och kollat gamla filmer..
Och vi har löst världsproblem..
 
 
Vi har fikat.. 
 
 
 
Jag säger bara, dagens ungdomar och deras mobiler..
 
 
Lilla Dagny blev less, så hon tog en femma..
 
 
vi har ätit gott kött..
 
 
Sanna hade stickat en superfin kofta till Pernillas bejbis..
 
 
Detta är sista bilden jag har av fina Pernilla, innan bejbisen i magen kom ut..
Tyvärr har jag inte hunnit träffa den söta lilla tjejjen och hennes föräldrar eftersom jag for tillbaka till skogen..
men nästa gång jag är hemma, då ska jag minsann göra ett besök, eller sju!
 
 
 
Elin, jag och Greta - Vi har haft en "klok" afton, med en massa fnitter och så mycket klokt..
Kloka tjejjor som ger mig energi!! Det är klokt..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mamma

Härliga bilder :)
Nu blir det äntligen dags att få besöka din skola, jag längtar att se hur du har det. Läste om ålskinnet, är visst starkt o smidigt. Används bl a till plånböcker, undrar om man kan använda rödingskinn?? Nytänkande ;) rödingpumps o aborrsandaler. Fundera på det du,,,
Kramar mamma

Svar: Ja, det ska bli roligt att få er på besök! :)Jadu, vi har laxskinn på skolan serru, det är rätt fint..
Och jag har även fått ett litet häfte om hur man garvar fisk.. så i sommar kan ni käka upp fisken jag får, och jag tar hand om skinnet :)
Hoppas solen kikar fram i Kiruna!!
Kramkram, ses snart!!
Malin

2013-05-13 @ 23:16:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0