Mina svarta pumps..

 
Nu är dem äntligen färdiga, mina svarta små handgjorda pumps!
Stuket? ja, Mimmi Pigg möter Malin Holmlund.. och tillsammans blir dem stabila.
Dem blev jättesöta tycker jag.. och det häftigaste av allt, det är att dem passar mina fötter!!
och jag blir längre, men inte sååå lång
När jag tog på mig dem och började ge några kliv, blev jag alldeles stum, stirrig och fängslad..
- Jag blev rörd.. ordentligt rörd!
Jag var tvungen att hålla emot mina tårar (det gjorde ont i halsen)
är inte det lite galet!?
Hade jag vart helt ensam i rummet, hade jag gråtit och fyllt upp ett helt dricksglas av glädje tårar..
Jag är jätte tacksam att jag fick prova göra ett par klackar, eftersom jag har extremt svårt att hitta några som passar mina fötter.. och det var en stor utmaning!
Jag måste säga att det ligger otroligt mycket jobb och slit bakom dessa "enkla skor"
Göra läster, 2 provskor, samt en jäkla massa tänk..
..... 
slipa, mäta, ändra, göra om, pinna, sy, göra foder, limma, bygga platå, gröpa ur platå, vilja slänga dem åt helvete, forma hälkappa och tåkappa, 
få dem lika höga och i samma form, bli arg som satan, göra om, limma mera, spika, göra klack, klä den i skinn, bli övertrött och hungrig, välja skinn, känna hopplöshet, slipa, slipa, sandpappra, vara riktigt jobbig, välja sula, göra slitsula, bli trött, göra innersula, klacklapp, spika, se ljuset och slutligen
- bli nöjd och färdig.
Nu har jag dem.. mina handsydda pumps.. och dem passar mina hovar!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Lisette

Men Malin, vilka otroligt snygga! Du är så jävla duktig!!
Och vilken känsla... Få gå på stengolv och klacka.. med EGEN-tillverkade skor! Jag får nästan också en tår!

Svar: hihi.. just precis.. du har koll på läget Lisette -STENGOLVET!! :)Nåå.. tack fina du!! Det värmer i mitt hjärta.. och nu blev jag lite rörd igen..
Kramkram
Malin

2013-05-30 @ 00:59:48
Sanna

Grymt imponerad! Vilket jobb du lagt ner - och såå jäkla snygga! Bra jobbat Malin! :)

Svar: ååhhh.. Tackar och bockar Sanna!! jadu, det är väldans mycket jobb, men nu är dem färdiga..
Kanske kan ta med dem till Luleå och hälsa på? ;)
Malin

2013-05-30 @ 01:29:28
Ylva

Du är så fantastiskt duktig!

Svar: Tack snälla Ylva!!Hoppas allt är fint med dig och att all statistik börjar sjunka in ;) Verkade inte alls logiskt det dära..
Malin

2013-05-30 @ 21:28:51
Sanna

Om vi säger så här: inbjudan till Luleå är ställd till Malin och hennes egentillverkade skor ;)

Svar: ;)
Malin

2013-05-31 @ 07:46:28
Mamma

Så stolt över dig o de underbara pumpsen:)
Vi får ha en pumpsfirardag när du kommer hem.
Kram från mamma

2013-06-04 @ 22:20:47
Anna

Men vad DU är duktig Malin!! Så himla coolt att kunna göra egna skor!

Vad det gäller brödet så tycker jag att det är gott MEN smakade häromdagen ett ännu godare lågkolhydratbröd, ska göra det någon dag snart och då bloggar jag såklart om det :) Har varit lite bloggtorka ett tag men vi hade tänkt komma igång igen nu!

Kram!

2013-06-05 @ 11:45:34
URL: http://traningmedmera.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0