studiebesök i Ami´s skomakeri..

Under min praktik månad valde jag att göra ett eget litet studiebesök till ett annat skomakeri..
detta studiebesök var bara över dagen, men det gav otroligt mycket!
Det bar av till Ami´s skomakeri som ligger i Falun.
i detta skomakeri möter du Malin (grymt fint namn måste jag ju säga) som är en glad, öppen, intresserad och lättsam skomakare!
Hon har funnits i detta skomakeri i många år och bär på gigantisk kunskap!
hennes föräldrar drev både skobutik och skomakeri, så redan som barn fick Malin både intresse och lärdom..
Ja, som 14 åring stod hon ensam och hanterade allt själv när hennes pappa hade annat att fixa!
Respekt säger jag! :)
hon har utbildat sig på en hantverkslinje och därefter gick hon en ortopedskoteknikerutbildning..
(Lååångt ord).
1989 blev hon delägare, men 1996 blev skomakeriet Malins egna.
Till sommarn har hennes liv handlat om skor i  31år!! 
ibland har hon sällskap av hunden "Putte" i sitt skomakeri, precis som jag vill ha det!
 
Jag fick med mig många bra tips, lösningar, ideér.. olika material, knep, tillbehör mm..
Men det jag framförallt fick med mig av Malin, var glädje, pepp och mod!
Det bästa sättet att lära sig mer på, är att testa sig fram!
 
Tack snälla Malin att jag fick komma och hälsa på dig, du gav mig otroligt mycket, trots den korta stunden!
 
 
 
 
 
 
Och alla ni i Falun, jag hoppas ni går till Ami´s skomakeri!
Malin har många års erfarenhet och bred kunskap!
Sen är hon en glädjespridare!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0