forma till..

 
 
Jag plockade fram mina gamla Kero skor, den klassiska mjuka "blötnäbben", se så trötta dem blivit!
Jag har haft 2 par av denna modell som jag gillade, men båda har förlorat sin form extremt fort..
Jag plockade isär ett par en gång och upptäckte att den är sydd som en mockasin och saknar både bindsula och gelänk.. Man kan vika dem på mitten och lite åt alla håll. 
Den saknar ju för tusan ett "skelett", så det är inte konstigt att dem blir trötta med tiden..
Jag tycker att dem är sköna, vackra och mjuka,
men nu har jag förstått varför dem inte håller mina önskemål!
(Observera, MINA önskemål, detta är min personliga åsikt om dessa skor)
Som sagt, alla fötter ser olika ut och vi trampar på olika sätt, en del pronerar eller supinerar.
Därför behöver vissa av oss skor med stabilitet!
 
Och tips! när dem inte används, pressa in papper i dem, så håller formen och näbben bättre ;)
Det bästa är givetvis skoblock.
 
Så.. jag gjorde ett försök att forma dem tillrätta..
 
 
 
Här är en tidigare "räddning" av samma problem och av samma modell..
Här ser man att ägarinnan av dessa, nästan trampar på marken!
Och det pga stabilitet i hela dojjan.
 
 
 
På dessa skor gjorde jag faktiskt en lite bredare sula, samt en Kilformad klack, för att ge dem lite mer stabilitet och på så sätt hjälpa/tvinga foten att inte hamna utanför.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0